loading...
پــروژه 2 l مرکز دانلود پروژه و مقالات دانشجویی
Admin بازدید : 300 1394/05/03 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : فناوری نانو یا نانوتکنولوژی رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری است که جستارهای گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. موضوع اصلی آن نیز مهار ماده یا دستگاه‌های در ابعاد کمتر از یک میکرومتر، معمولاً حدود ۱ تا ۱۰۰ نانومتر است. در واقع نانو تکنولوژی فهم و به کارگیری خواص جدیدی از مواد و سیستمهایی در این ابعاد است که اثرات فیزیکی جدیدی - عمدتاً متاثر از غلبه خواص کوانتومی بر خواص کلاسیک - از خود نشان می‌دهند.

Admin بازدید : 298 1393/12/01 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : تعریف مدیریت استراتژیک هنر و علم تدوین ، اجرا و ارزیابی تصمیمات وظیفه اي چندگانه که سازمان را قادر می سازد به هدف هاي بلند مدت خود دست یابد. فعالیت هایی که در زمینه تدوین استراتژي ها، اجرا و ارزیابی آن ها به عمل می آید جنبه دائمی دارد و تنها در پایان سال یا هر شش ماه یک بار انجام نمی شود واقعیت این است که فرآیند مدیریت استراتژیک هیچ پایانی ندارد...

 

Admin بازدید : 484 1393/11/01 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : ترانسفورماتورهاي جريان جهت تبديل جريانهاي با دامنه بالا به جريانهايي كه به راحتي و با مصرف انرژي ناچيز (تلفات اندك) با دستگاههاي فشار ضعيف قابل اندازه‌گيري است به كار مي‌روند. ترانسفورماتورهاي جريان در كليه شرايط عادي و غير عادي به شبكه متصل هستند، بنابراين اثرات تمامي موارد مربوط به شرايط فوق نبايد سبب خرابي يا عدم دقت آنها شود.

Admin بازدید : 379 1393/10/29 نظرات (0)

 مقدمه ای کوتاه : فيدرهاي ورودي و خروجي پستها توسط شينه‎هاي فشار قوي اتصال مي‌يابند. جريان فيدرهاي ورودي در شينه‎ها با يكديگر جمع شده و در فيدرهاي خروجي توزيع مي‎شود. به همين علت لازم است شينه‎ها از ظرفيت كافي جهت حمل جريان و توزيع آن برخوردار باشند. 

Admin بازدید : 311 1393/10/28 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : شبکه‌های عصبی سیستم‌ها و روش‌های محاسباتی نوینی هستند برای یادگیری ماشینی، نمایش دانش، و در انتها اعمال دانش به دست آمده در جهت بیش‌بینی پاسخ‌های خروجی از سامانه‌های پیچیده. ایدهٔ اصلی این گونه شبکه‌ها (تا حدودی) الهام‌گرفته از شیوهٔ کارکرد سیستم عصبی زیستی، برای پردازش داده‌ها، و اطلاعات به منظور یادگیری و ایجاد دانش قرار دارد. عنصر کلیدی این ایده، ایجاد ساختارهایی جدید برای سامانهٔ پردازش اطلاعات است.

 

Admin بازدید : 373 1393/10/28 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : موتورها، ترانسفورماتورها، كوره‌هاي الكتريكي و ديگر مصارف صنعتي تقاضاي توان راكتيو را افزايش مي‌دهند. درصورتي كه بخواهيم اين مصارف را با افزايش توان راكتيو در نيروگاهها پوشش دهيم باعث ايجاد مشكلاتي خواهد شد. هرچند افزايش تحريك در ژنراتورهاي سنكرون باعث توليد راكتيو مي‌شود اما از نقطه نظر ظرفيت ژنراتور، اين افزايش تحريك نمي‌تواند بدون محدوديت و كاملاً تحت تأثير نياز بار صورت پذيرد.

 

Admin بازدید : 331 1393/10/28 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : یک شبکه رایانه‌ای اجازه به اشتراک گذاری منابع و اطلاعات را میان دستگاه‌های متصل شده به هم می‌دهد. در دهه ۶۰ میلادی، آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته ARPA، بودجه‌ای را به منظور طراحی شبکه آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته ARPANET  برای وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اختصاص داد. این اولین شبکه رایانه‌ای در جهان بود. توسعه شبکه از سال ۱۹۶۹ و براساس طرح‌های توسعه یافته دهه ۶۰ آغاز شد.

 

Admin بازدید : 453 1392/11/19 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : سويیچهاي القائي سنسورهاي بدون تماس هستند كه تنها در مقابل فلزات عكس العمل نشان مي دهند و مي توانند فرمان مستقيم به رله ها ، شيرهاي برقي ، سيستمهاي اندازه گيري و مدارات كنترل الكترونيكي ( مانند PLC) ارسال نمايند .

Admin بازدید : 349 1392/11/19 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : وظيفه كليد برقراري ارتباط ميان قسمت‌هاي مختلف شبكه قدرت و ايجاد امكان قطع و وصل آنهاست. قطع كليد يا با اطلاع قبلي (به منظور انجام تعميرات و ...) و يا براثر عملكرد رله‌هاي حفاظتي و به منظور قطع جريان خط انجام مي‌شود. عملكرد صحيح كليد در هنگام بروز خطا نقش مهمي در پايداري شبكه و تأمين انرژي مصرف‌كنندگان دارد. در واقع نقش اصلي كليد در پي بروز خطا در شبكه مشخص مي‌شود.

 

Admin بازدید : 378 1392/11/19 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : دسترسی چندگانه کد (CDMA) ، اساسا یک مفهوم جدید در ارتباطات بی سیم می باشد .  پذیرش گسترده بین المللی توسط اپراتورهای رادیویی سیستم سلولی به عنوان یک ارتقاء است که به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت هر دو ظرفیت سیستم و کیفیت خدمات خود را به دست آورده است.

 

Admin بازدید : 374 1392/11/19 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : با گسترش روزافزون شبكه‎هاي توزيع، افزايش بيش از حد طول فيدرها و رشد سريع بارهاي مصرفي به مشكلاتي از قبيل افت ولتاژ، كاهش توان راكتيو، كاهش ضريب توان و افزايش تلفات شبكه مواجه مي‎شويم، كه علاوه بر هزينه‎هاي ناشي از تلفات انرژي و اشغال ظرفيت شبكه، از لحاظ سطح ولتاژ، كيفيت نامطلوبي خواهيم داشت.

 

Admin بازدید : 552 1392/11/04 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : پردازش ابري به نرم افزار هاي اينترنتي به صورت سرويس و سخت افزارهاي و سرور هايي كه در مراكز داده (ديتا سنتر) آن نرم افزار ها را اجرا مي نمايند، اشاره دارد. سخت افزار ديتا سنتر و نرم افزار را ابر مي ناميم. پردازش ابري يك مفهوم نسبتا جديدي در عرصه ي فناوري اطلاعات است و در حال گسترش مي باشد. ابر در حال نفوذ به تكنولوژي شبيه سازي است. اصل پردازش ابري بر مبناي جدا سازي منظقي بين گره ها است كه هر گره به صورت يك ماشين فيزيكي خواهد بود.

Admin بازدید : 514 1392/10/30 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : روش زندگی ، سلامت كودک و شما را تحت تاثیر قرار می دهد. با برنامه ریزی پیش از بارداری، می توان اتفاقات را پیش بینی نمود و در انتظار پیشامدهای خوب باشید و اگر واقعه ناخوشایند رخ داد برای مقابله با آن آماده باشید. اغلب زنان زمانی متوجه بارداری خود می شوند كه 1 تا 2ماه از شروع حاملگی گذشته است و معمولا زمانی كه به پزشک خود مراجعه می كنند2 یا 3 ماهه باردار هستند. اولین 12هفته بارداری از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا در این زمان اعضا و دستگاههای اصلی بدن كودک ساخته می شوند. پیش از آنكه متوجه بارداری خود شوید و یا به پزشكتان مراجعه كنید، اتفاق های مهم بسیاری ممكن است روی دهند. آمادگی برای بارداری به معنی آمادگی جسمانی و روحی برای بارداری است.

 

Admin بازدید : 343 1392/10/30 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : وظيفه  PLCقبلا بر عهده مدارهاي فرمان رله اي بود كه استفاده ازآنها در محيط هاي صنعتي جديد منسوخ گرديده است.اولين اشكالي كه در اين مدارها ظاهر مي شودآن است كه با افزايش تعداد رله ها حجم و وزن مدار فرمان بسيار بزرگ شده، همچنين موجب افزايش قيمت آن مي گردد . براي رفع اين اشكال مدارهاي فرمان الكترونيكي ساخته شد ، ولي با وجود اين هنگامي كه تغييري در روند يا عملكرد ماشين صورت مي گيرد لازم است تغييرات بسياري در سخت افزار سيستم كنترل داده شود .

Admin بازدید : 835 1392/10/29 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : به منظور تبديل ولتاژ و همچنين جهت اتصال نقاط مختلف شبكه به يكديگر بايستي ايستگاههايي در شبكه ايجاد نمود كه به پست برق معروف هستند . در يك پست فشار قوي وظيفه اصلي ، تبديل ولتاژ مي باشد كه اين وظيفه را المان اساسي پست يعني ترانسفور ماتور قدرت انجام مي دهد. جهت  اندازه گيري پارامتر هاي اساسي انرژي الكتريكي نياز به مبدلهاي جريان و ولتاژ مي باشد و همچنين جهت قطع و وصل مدار نياز به كليدهاي فشار قوي نظير سكسيونر و بريكر مي باشد بعلاوه يكسري وسايل ديگر نظير برقگير ، لاين تراب و مورد نياز مي باشد .

Admin بازدید : 517 1392/10/29 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : وایمکس(WiMax) برگرفته از کلمات World wide Interoperability for Microwave Access میباشد. یک فناوری ارتباطی است که انتقال بی سیم اطلاعات با استفاده از طیف وسیعی از روشهای انتقال را فراهم میکند. از ارتباط یک نقطه ای به چند نقطه ای تا ارتباطات سیار و دسترسی های سیاربه اینترنت. این فناوری سرعتی معادل 72 مگابیت بر ثانیه را بدون نیاز به سیم فراهم میکند.

Admin بازدید : 449 1392/10/18 نظرات (0)
مقدمه ای کوتاه : در دهه 1960 شرکتی به اسم بی سی اس برای اولین بار شبکه سازی را که انتقاتل همزمان دودویی بود به وجود آورد .سپس پروتکل / نظارت همزمان داده ها (SDLC) / جانشین آن گردید که راه را برای برقراری ارتباط کامپیوتر های سراسر جهان فراهم آورد. یک شبکه رایانه‌ای اجازه به اشتراک گذاری منابع و اطلاعات را میان دستگاه‌های متصل شده به هم، می‌دهد.

 

Admin بازدید : 319 1392/10/12 نظرات (0)
مقدمه ای کوتاه : در گذشته ناتوانی جنسی را در مردان عدم فعاليت آلت جنسی می دانستند اما امروزه علاوه بر این به معنای ناتوانی در بیرون راندن اسپرم هم می باشد. دو نوع ناتوانی جنسی وجود دارد: اولیه و ثانویه. مردانی که ناتوانی جنسیشان از نوع اولیه است هیچگاه توانایی کافی برای انجام یک رابطه جنسی را به طور مطلوب نداشته اند. این نوع ناتوانی بسیار نادر است و معمولاً دلایل عمیق روانشناسی مثل ترس از صمیمیت، احساس گناه و اضطراب دارد.در ناتوانی جنسی ثانویه توانایی فعال شدن آلت جنسی بعد از مدت زمانی فعالیت نرمال از دست داده می شود، و این نوع متداول تر می باشد.

 

Admin بازدید : 443 1392/10/12 نظرات (0)
مقدمه ای کوتاه : گردش نقدينگي سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي در جهان سالانه بالغ بر 600 ميليارد دلار مي باشد و در اين ميان بخش عمده اي از آن سهم اشغالگر قدس است. رژیم اشغالگر قدس عليرغم وسعت كم و نداشتن منابع سنگ هاي قيمتي با ارزش از نظر تجارت جهاني نقش عمده اي را ايفا مي نمايد و اين امر صرفاً با فعاليت اين كشور بر روي فرآوري سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي محقق گشته است.
 
Admin بازدید : 1011 1392/10/12 نظرات (1)

مقدمه ای کوتاه : خدمات رایانه ای که شامل (حروفچینی ، چاپ ، طراحی ، صحافی) می باشد. یک نوع کار و حرفه خدماتی بوده که برای رفع نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه راه اندازی میگردد.از آنجائیکه این نوع خدمات نیاز به دقت و ظرافت و توانایی بالایی دارد ، لذا اهمیت آن قابل توجه است. همچنین با توجه به رشد و گسترش سطح فرهنگ جامعه و به طبع آن افزایش چاپ و پیش نیازهای آن شامل حروفچینی، طراحی و نیازهای بعد از چاپ شامل صحافی،فروش و...،ضرورت خدمات رایانه ای بیشتر احساس میگردد.

 

Admin بازدید : 414 1392/10/10 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : صنعت توليد و انتقال برق به لحاظ نياز كليه صنايع به ان در اكثر ممالك از الويت نخست برخوردار بوده و در واقع توسعه اقتصادي و صنعتي به توسعه اين صنعت وابسته است معمولاًجهت تامين انرژي الكتريكي مورد نياز يك مصرف كننده احتياج به احداث مركز توليد انرژي و پست هاي افزاينده و كاهنده و شبكه هاي انتقال ، فوق توزيع و توزيع مي باشد .

Admin بازدید : 407 1392/10/09 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : اولین کامپیوترها فاقد سیستم‌عامل بودند. در اوایل سال ۱۹۶۴ فروشندگان کامپیوترهای تجاری ابزار کاملا گسترده‌ای را برای تسهیل توسعه، زمانبندی، و اجرای کارها روی یک سیستم پردازش دسته‌ای فراهم می‌کردند.  سيستم عامل مهمترین ترین برنامه ای است که بر روی کامپیوتر شما اجراء شده و خدمات متنوعی را در ابعاد متفاوت ارائه می نمايد .

Admin بازدید : 2055 1392/10/09 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : غالب ترین فرمولی که استفاده می شود، فرمول انتگرال گیری گوسی است. گره ها بطور متقارن حول 0= & مرتب شده اند، و اوزان به جفت متقارن گره هایی که دارای فاصله ی یکسان ازهم هستند، وابسته است.

Admin بازدید : 361 1392/10/08 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : طي سال هاي گذشته اغلب كشورها به استفاده از اين نوع انرژي هسته اي تمايل داشتند و حتي دولت ايران 15 نيروگاه اتمي به كشورهاي آمريكا، فرانسه و آلمان سفارش داده بود .....

 

Admin بازدید : 522 1392/09/19 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : نيروگاه برق آبي تلمبه ذخيره‌اي روشي براي ذخيره‌كردن و توليد برق به منظور تأمين تقاضاي پيك بالا (حداكثر تقاضاي مصرف برق) به واسطه حركت آب بين دو مخزن ذخيره آب در ارتفاعات متفاوت است.

 

Admin بازدید : 838 1392/09/19 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : منابع تامين انرژي در چند دهه اخير، از منابع فسيلي بوده كه تا چند دهه اخير اين انرژيها ارزان بدست مي آمده است. منابع ارزان انرژي باعث بود كه به استفاده بهينه از انرژي و بازيافت انرژي عملاً چندان مورد توجه قرار نگيرد.

Admin بازدید : 383 1392/09/19 نظرات (0)
مقدمه ای کوتاه : منبع اصلی نور و گرما و در یک کلام زندگی بر روی زمین این ستاره است که با فاصله ایحدود 150 میلیون کیلومتری از زمین قرار گرفته و قطری تقریبا معادل 1 میلیون 390 هزار کیلومتر و وزنی معادل 330 هزار بار سنگین تر از زمین دارد...

 

Admin بازدید : 719 1392/09/18 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : مهمترین تراشه بر روی برد اصلی هر کامپیوتر می باشد و مدیریت کلیه مراحل پردازش داده ها را بر عهده دارد.این قطعه به صورت مستقیم و غیر مستقیم سایر قطعات روی برد اصلی و سایر قسمت های کامپیوتر را نظارت می کند. پردازنده ها از میلیارد ها ترانزیستور تشکیل شده اند که قادر به انجام چند میلیارد عملیات در ثانیه هستند.

Admin بازدید : 469 1392/09/18 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : حافظه با هدف ذخيره سازی اطلاعات ( دائم ، موقت ) در کامپيوتر استفاده می گردد و دارای انواع متفاوتی است.با اين که می توان واژه "حافظه" را بر هر نوع وسيله ذخيره سازی الکترونيکی اطلاق کرد، ولی اغلب از واژه فوق برای مشخص نمودن حافظه های سريع با قابليت ذخيره سازی موقت استفاده می شود.

Admin بازدید : 443 1392/09/18 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : امام مهدى (عج) در سامرا، جمعه شب، هنگام در پانزدهم شعبان 255 هـ. ق به دنيا آمد. ابن خلكان، يكى از علماى اهل سنّت نيز همين تاريخ را تاريخ ولادت امام مهدى(عج)مى داند. حضرت علي (ع) فرمود: "لا تخلواالارض من قائم بحجة الله" هيچگاه زمين از كسي كه قائم به امر الهي باشد خالي نخواهد ماند. امام صادق (ع) مي فرمايد: "اگر در دنيا دو نفر وجود داشته باشند، يكي از آنها امام و حجت خدا است."

 

Admin بازدید : 407 1392/09/17 نظرات (0)

مقدمه ای کوتاه : رسانه های ذخیره سازی را اعم از این که در محیط درون ماشینی باشند یا برون ماشینی اصطلاحاً حافظه می نامند. به عبارتی دیگر هر دستگاهی که قادر به نگهداری اطلاعات باشد به نحوی که استفاده کننده از آن بتواند در هر لحظه که لازم باشد به اطلاعات مورد نیازش دسترسی داشته باشد حافظه نامیده می شود.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 59
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 102
  • بازدید ماه : 56
  • بازدید سال : 2,824
  • بازدید کلی : 145,989
  • کدهای اختصاصی